Europeisk hovedstad - København (14.08.2013)  5

Written by Tom3041 (Tom Benonisen) GSM

Visits of other PBEs København 14.08.2013

Fjell, fjord og vidder er topp, men store byer er heller ikke å forakte :). I forbindelse med jobb på Jylland benyttet jeg anledningen til å besøke min datter som for tiden jobber i København. Jeg har vært her mange ganger før uten at jeg husker år/dato. KH må vel være Europas største sykkelby? Sykler i et utall av varianter, gankse ulik norsk sykkerpark. Gearet kan droppes, her er det flatt - det er kun bruene som gir noen få høydemetere :) Det går fort, og en viss konflikt mellom bilister og syklister er det, selv om sykkelveiene er der og har egne trafikklys.

Gråtorgen, en idyll like ved Strøget
Mange fine og spesilelle syker å se på.
Lykkens prøve :)
Kongeskipet.
Til høyre med fire piper er dronningens bolig. Guiden på kanalcruiset mente det kunne ha noe med inntaket av Prince å gjøre ;)
Disse to seniorene promoterte "Happiness" og så ut til å ha tatt budskapet på alvor :))