Padletur fjord og fjell (06.08.2013)

Written by NilsOS (Nils O. Solheim) GSM

Ascents Bleia (1,717m) 06.08.2013
Visits of other PBEs Stigen gard (360m) 06.08.2013

Vi var 14 stk som padlet ut fra Kaupanger tirsdags kveld og over til Frønningen for overnatting. Turleder var godt kjent her med slekt etc. og vi overnattet med telt i "hagen" til Frønningen godset. Godseieren selv hadde stilt opp med 3 gelandewagen for tur mot Bleia dagen etter. Etter å ha kjørt gjennom skogseiendommene til Frønningen godset fikk vi en oppstigning til Bleia i strålende vær med super utsikt i alle retninger fra toppen.

Dagen etter padlet vi innover Aurlandsfjorden for ny leir på Breisnes. Etter teltslagning ble det ettermiddagstur til Stigen. Her var det full aktivitet med organisering til Vamp konsert med NRK to dager senere. Det ble satt opp "strømgjerde" på kanten av "teltplassene" slik at ikke overnattende konsertgjengere skulle gå seg utfor stupet når de måtte ut av teltet i ørska for å slå lens om natta. Vi returnerte på kvelden til vår leir på Breisnes.

Så var det padling via Underdal for å kjøpe Underdalsost og tilbake og videre inn Nærøyfjorden via Dyrdal og Styvi til Holmo for ny leir.

Lørdagen ble det kort padling over fjorden og tur opp Rimstigen, over Rimstigfjellet og til Breiskrednosi før retur.

Vi avsluttet noen fantastiske padledeager med kort padling fra Holmo til Gudvangen og retur med ferja til Kaupanger hvor bilene stod for retur til Oslo.