Holtekjæråsen Sydtoppen - Tjøme,109/404 (11.08.2013)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Ascents Holtekjæråsen Sydtoppen (50m) 11.08.2013 00:50

Kjørte nordover mot Grimestad og kom etter hvert til en veistubb opp til venstre som delte seg i to med en gang og med ett skilta med Brekka i dette krysset. Det sto fire søppelbøtter langs veien her. Det var en grei lomme å parkere på ved hovedveien, så vi tok beina fatt og holdt til venstre i krysset og fulgte denne veien noen hundre meter til det gikk en sti opp til høyre, lå ett hus på venstre side her. Denne stien går til toppen av Holtekjæråsen. Brukte 10 minutter opp og samme vei ned igjen. Thomas var med.

Kartverket

Written by otto 13.11.2016 12:56

Kartverket har kommet med en oppdatering se (høyeste fjelltopp i hver kommune/kartverket). Listen på PB er oppdatert etter dette (dvs med et unntak). Rostafjellet i Balsfjord står oppgitt med høyde 1590. Vi var der i 2008 hvor 2 stk gps viste 30 meter lavere. Ny måling kommer!! Stemmer dette er Vassdalsfjellet 1587 høyest i både Storfjor og Balsfjord kommune. Er allerede rettet på PB.

Nest høyest i Tjøme kommune

Written by otto 13.11.2016 08:34

Det har vært litt frem og tilbake mellom Holteskjæråsen og Herkelås vedrørende høyeste punkt i Tjøme kommune. Siste oppdatering fra kartverket viser at Herkelås er 80.5 m høy og dermed høyest i kommunen.

Sv: Nest høyest i Tjøme

Written by Sola19 13.11.2016 10:57

Ja da blir det vell en strafferunde i Tjøme etterhvert, men Herkelås er forhåpentligvis en fin topp. Får ikke håpe at det blir for mange endringer på kommunetoppkartet nå som man skal lage 3D modell av Norge.....