88 Modum: Følelse av villmark (10.08.2013)  4

Written by morsor (Morten Vilbo Sørum) GSM

Ascents Breiliflaka (702m) 10.08.2013
Lauvkollen (704m) 10.08.2013

Idag hadde vi (Arne R) og jeg egentlig planlagt tur til Valdresflya og Rasletind. Værutsiktene var litt varierende så vi endte opp med Finnemarka hvor jeg hadde igjen to kommunetopper. Det ble raskt lagt på is å ta begge så vi bestemte oss for Modum alene.

Vi kjørte fra Arnes bosted i Bærum via Hokksund til Vikersund. På Hokksund var det fullt av folk i forbindelse med by- og laksefestivalen. Fine grusveier opp til avkjøring Svartdalsveien hvor den ventede bommen møtte oss. Gikk innover på grusvei et stykke før det ble sti og terreng siste biten opp til Breiliflaka. Arne driver med Geocaching og han fikk dermed dyrket sin hobby her. Etter en rast staket vi ut kursen til Lauvkollen som vel nå regnes som høyest i Modum. Vi var innom begge så for meg spiller det ingen rolle. Fersk og glinsende elgmøkk gjorde at skogens konge var i nærheten. Tilbake til bilen tok vi scenic route og gikk over et pent myrplatå vest for grusveien vi tok opp. Takk for turen, gleder meg til den siste i Finnemarka nemlig Lier og Bjørnkollen SØ for!