87 Kragerø: Store Valefjell (04.08.2013)  2

Written by morsor (Morten Vilbo Sørum) GSM

Ascents Store Valefjell (329m) 04.08.2013

Utgangspunkt var en liten campingferie på Lydhusstranda ved Stavern. Brukte en av dagene til å dra til Kragerø, en by jeg aldri har vært i før. Kjørte rv.38 mot Drangedal og parkerte ved Kurdøla. De fleste har gått inn til noen vann kalt Hyttetjenn og Skarpenæring, jeg tok en rute omtrent rett fra nord via Vefallsætra istedet. Grusvei i starten, etterhvert traktorvei av varierende kvalitet. Siste biten ble på sti og bushing i terreng med fryktelig mye insekter svirrende rundt kroppen. Hadde ikke med vann så returnerte raskt etter å ha ringt ned til Mamma. Skulle hatt bukse da shorts ikke var å anbefale idag. Fikk kun et lite risp på leggen så det gikk fint. Deilig å bade i Wasjø etterpå. Her var det Putballbane (heldigvis ikke Pitbullbane), et nytt begrep for meg. Det så ut som det var meningen å skyte fotballer ned i forstørrede golfhull. Avsluttet dagen med pizza i Kragerø havn.