Grytkampen (30.07.2013)

Written by NJK500 (Nils-Jørgen Kristiansen) GSM

Ascents Grytkampen (984m) 30.07.2013
Vetafjellet (1,113m) 30.07.2013

Her var det litt uvanlig å starte høyere opp enn den toppen som var målet for turen. Valgte å bruke sykkelen så langt det gikk, og slet meg så over myrer og gjennom kratt for å bli belønnet med null utsikt fra toppunktet. Litt sør for toppen var det litt utsyn. Burde nok ha startet denne turen fra Druktjørnhaugen ved Dokkvatn og gått stien mot Røverhulen.

Det begynte å regne med lyn og torden i det jeg var på toppen, så returen ble våt! Gav opp å bestige flere topper denne dagen pga været, og satte heller kursen tilbake til Lillehammer.

Når man er på Vetafjellet går tankene fort til boken "Tanker i fjellet" av Arne Chr. Stryken. Den kan anbefales til alle som setter pris på å være i naturen, spesielt i Gausdal vestfjell. Boken er vanskelig å få kjøpt, men det finnes 2 eksemplarer på Lillehammer Bibliotek for de som måtte være interessert.

Tanker i fjellet.

Written by anefe 27.03.2014 19:35

Har et eks for interesserte. anefe