Taralrudåsen og sørøst for Taralrudåsen, 108 og 107/404 (29.07.2013)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Ascents Taraldrudåsen (225m) 29.07.2013
Sørøst for Taraldrudåsen (223m) 29.07.2013
Visits of other PBEs Lunder Grendehus (150m) 29.07.2013

Kommunetopper i Våler og Skipstvet.
Vi kjørte til Lund og tok inn Lundervegen som vi kjørte til endes og parkerte på parkeringslomma som ligger på høyre side like før du kommer til siste huset. Merket sti starter her. Det var litt vanskelig å finne stistarten, men følg den lille veistubben som går inn mot jordet og hold skogkanten på høyre side så kommer en inn på stien. Vi fulgte først stien helt inn til Lundstjernet, men det er feil så da gikk vi tilbake til vi kom til stiskille vi hadde passert noen hundre meter før vi kom til vannet. Fulgte denne stien helt til vi måtte ut i bushen de siste hundre meter for å komme til topps på Skiptstvets kommunetopp. En stein markerte toppen her. Gikk tilbake til stien og fulgte denne videre til Trolltjernet der det lå ei lita hytta. Var ett stikryss her med sti merket mot Lundtjern en vei og c-plassen andre veien. Vi fulgte stien mot C-plassen som gikk forbi hytta og opp til branntårnet på Taralrudåsen. Brukte 35 min fra Skipstvets kommunetopp til branntårnet på Taralrudåsen. Tilbake gikk vi først samme veien til hytta og for å få litt forandring så fulgte vi stien skiltet mot Lundtjern, som førte oss tilbake til stien hovedstien etterhvert. Brukte 35 minutt fra branntårnet og tilbake til bilen. Anita var med.