Grusom tur med tullball og heteslag i hjernen (25.07.2013)

Written by sio11

Ascents Kjeringåsen (196m) 25.07.2013
Røysåsen (190m) 25.07.2013
Valleråsen (195m) 25.07.2013

I dag var kroppen skikkelig døgnvill og helt på bærtur. Kroppen var ganske trøtt og tung. Hjernen min var ikke med på turen, den var helt annet sted. Den lå hjemme i senga og sov. Det føltes sånn ut. Humøret og motivasjonen på turen var bånd i bøtta. Jeg klarte å overse stikrysset og skiltet til Røysåsen, det førte til jeg gikk i feil retning og havnet nede ved Svinholtdammen. Ved stikrysset som viser retningen til Bjerketvedt og vannverket stod jeg lenge å så på skiltet. Der er retningen til Bjerketvedt og der borte går stien til vannverket, tenke jeg. Jeg skulle til Bjerketvedt, men hjernen min hadde andre planer, den førte meg retning vannverket. Å gå opp til Kjeringåsen om sommeren går ganske greit, men de siste meterene til toppen er et lite helvete på jord. Toppen er en vårtopp. De steinete partiene opp til ryggen var ganske glatte og sleipe etter regnværet. En skikkelig dritt tur.

Positivitet :)

Written by mortenh 25.07.2013 17:35

Artig å se noen "peakbookere" vandre på opprinnelige hjemlige trakter, men det var da voldsomt til turglede da? Her er det ikke ut på tur aldri sur som gjelder, skjønner jeg :)