Tverrbytthornet (24.07.2013)  4

Ascents Tverrbytthornet (2,102m) 24.07.2013
Tverrbytthornet V0 (2,030m) 24.07.2013
Vestre Tverrbytthornet (2,035m) 24.07.2013
På Tverrbytthornet vest, min 10. 2000-topp.

2000tur med pappa

Pappa pakket og så reiste vi rett etter at jeg kom hjem fra badetur med Vilde Marie. Vi kjørte og vi kjørte og jeg hørte på mange CD'er mens pappa kjørte forbi mange saktebiler. Så kom vi til Lom. Her kjøpte vi litt drikke og jordbær, og så kjørte vi til fjellet.

Kosekveld i Leirdalen

Jordbær i Leirdalen. Kjempedeilig!
De smakte godt altså.

Vi stoppet i sola oppe i fjellet og så spiste vi jordbær med melk og sukker før vi spilte litt badminton og til slutt pusset tennene i elva. Helt til kjempeslutt la vi oss i bilen, og det var mange fluer inni bilen, og veldig lyst, så jeg tror jeg sov litt dårlig.

Badmintonprinsesse. Av og til traff jeg til og med ballen.

Kosemorgen i Leirdalen

Veldig tidlig ristet hele bilen. Det var mange dumme kuer som dyttet på den, og pappa måtte hoppe ut og jage de, og så kjørte vi til et litt fredeligere sted. Her laget pappa kjempegod havregrøt og så spilte vi litt mer badminton før Hanna kom.

Lang lang tur

Hanna koser seg uten bading.

Vi kjørte opp til Leirvassbustedet og jeg kjente igjen Kyrkja som jeg var på i fjor.
Så gikk vi på en sti og det var veldig varmt og jeg fikk lyst til å bade. Pappa sa vi måtte vente til siste vannet før oppoverbakkene og endelig kom vi dit. Pappa gikk rett ut og badet, men jeg syntes det var litt kalt. Pyse, sa pappa, men Hanna badet heller ikke.
Så begynte vi på bakken. Den så ikke så lang ut. En halvtime sa jeg, en time sa pappa. Halvveis var jeg kjempesliten og vi hadde allerede brukt mye mer enn en halvtime.
Så ble det masse steiner og litt klyvete, og til slutt var vi på toppen! Jippii! Ny topp.

Jeg og pappa på toppen.
På toppen!!

Videre var veien smal, og jeg fikk ha på meg sele. Vi brukte kjempelang tid, men det var litt spennende, og til slutt slo jeg meg litt også. Da var klokka mange og vi måtte gå ned en snarvei sa pappa.
Nesten nede gikk skyene vekk igjen og det ble kjempefint vær, og varmt.
Vi sa hade til Hanna og reiste til Lom. Her grillet vi pølser på en parkeringsplass før vi kjørte hjem. 8 timer hadde vi gått på tur. Det syntes jeg var veldig lenge. Og så var det veldig mange dumme løse steiner.

Været blei superfint på tilbakeveien. Bak er Kyrkja og der har jeg vært.
Hanna koser seg i Jotunheimen. Hun snakket til og med om å komme tilbake.

Flere bilder

Kjempeflink jente!

Written by knutsverre 29.07.2013 19:40

Jeg gikk samme tur vel en uke før deg, bare motsatt vei. Vi hadde tåke og dårlig sikt. Jeg synes du var kjempeflink som klarte denne turen, Linn Therese. Det var kjekt å se alle de fine bildene fra turen din, ønsker det hadde vært slik da vi var der også. Kjente godt igjen fjellet på Bilde 13. Det var der vi gikk opp. Lykke til med neste spennende fjelltur og god sommer!