Landskampen og turorientering rundt Stortjernet i Rudsbygd (24.07.2013)

Written by repelo (Per Ole Nygaard) GSM

Ascents Landskampen (763m) 24.07.2013

Kveldstur sammen med Hans Thorvald. Reiste etter fjøsstellet til Jørstadhøgda og inn Svarttjernsvegen. Siden det i fjor ble for mørkt til å gå på Landskampen, startet vi kveldsturen med å ta den flotte stien opp dit. Landskampen overrasket, det var flott utsikt både til Balbergkampen og Lillehammer, Hafjelltoppen, samt til begge Langsuene og Skaget. Rudsbygd Idrettslag hadde kasse med toppbok som vi skrev oss inn i, her var stort sett bare Rudsbygdnavn.
Etter turen til Landskampen begynte vi så turorienteringen, 10 poster som i år var plassert rundt Stortjernet. De var greie å finne, men en av dem var plassert slik at vi ikke unngikk å bli våte på føttene, selv om det nå holder på å bli en skikkelig tørrsommer. Sent på kvelden var det en fantastisk solnedgang, det var som om hele skogen sto i brann.
Det ble sen kveld, vi holdt på ett par timer med postene, og var ikke hjemme før omlag 23.30.