Hatten (17.07.2013)  4

Written by hmsv1 (Hannah Vickers)

Start point Ersfjordbotn snuplass
Characteristic Walk
Ascents Hatten (657m) 17.07.2013
Storsteinnestinden og Ersfjord sett fra Hatten

Bare en liten tur til Hatten med Kamila i dag. Knærne følte slitne og jeg ville gå forsiktig før helga. Begynte turen fra Ersfjordbotn, fulgte en god sti opp fra snuplassen og snart glemte at vi var på fjelltur da vi fant masse multebær :-) Og så var det lang tid brukt på å plukke bær før vi endelig bestemte oss for å fortsette turen opp til toppen av Hatten.

Utsikten utover Ersjorden mens vi var på turen opp
Ersfjordbotn og Kaldfjord

Tror at jeg spiste altfor mange bær i løpet av turen, for jeg fikk vondt i magen min noen minutter før vi nådde toppen. Flott utsikt over Ersfjorden uansett, og overraskende fint terreng selv om det var en del våt stein på øvre delen av fjellet.

Utsikt mot Buren og Store Blåmann, nord for Hatten og Ersfjordbotn
Dessverre var det turen ned igjen
Deilig kveldslys på toppen

Synes ikke at det er en veldig spennende tur, og turen ville fått terningkast 3 hvis ikke det var de flotte bærplukking mulightene. Men selvfolgelig er utsiktene fine og turen er kanskje et godt valg dersom jeg får besøk av min familie som er mindre entusiastisk å være på lange toppturer!