Storhøpiggen (13.07.2013)

Storhøpiggen (1,433m) 13.07.2013
Trona (1,042m) 13.07.2013
Visits of other PBEs Storhøliseter (980m) 13.07.2013

Dagstur sammen med Hans Thorvald. Kjørte til Storhøliseter og parkerte der. Gikk opp på Storhøpiggen, og deretter over til Storhøa. Oppholdet på toppene ble ikke langvarig da det blåste en kald og sur vind. Vel nede ved bilen kjørte vi et par kilometer tilbake, og parkerte i veikanten, og gikk deretter i ganske så tett krattskog med uhorvelige mengder mygg opp på toppen av Snubbhøa. Først på omlag 1100 moh kom vi ut av skogen. Fant en litt greiere veg ned igjen til bilen, og brukte ca. en time på denne avstikkeren. Været hadde nå bedret seg, slik at vi på Snubbhøa hadde flott utsikt i alle retninger.
Siden vi hadde med oss topptrimkortet for Gausdal, bestemte vi oss på turen hjem for å ta et motbakkedrag opp på Nesetrona. Stoppet ved den lille parkeringsplassen nord for Ellandhusan, og startet draget i asfaltkanten. Brukte 20 minutter opp til Tronas trigpunkt med kasse og tang. Noterte oss i toppboka her, og gikk deretter bort til Tronas høyeste punkt hvor vi kunne nyte en fantastisk utsikt over Svatsum i finværet. Deretter raskt ned igjen til bilen, brukte 55 minutter på Tronaturen.
Herfra gikk så turen tilbake til Nygaard hvor kalver og kyr ventet utålmodig på å komme inn. Dagen ble etter fjøsstellet avsluttet med en bedre biffmiddag.

Missing title

Written by janyga 14.07.2013 09:33

Solid treningstur. Dere blir skumle på Bødalsdraget i år!