Mannslagernuten (06.07.2013)

Written by haky (Harald Kylland) GSM

Ascents Mannslagarnuten (1,074m) 06.07.2013
Mannslagernuten

Startet med å sykle skogsvei ved Homflå opp Baklidalen og til Linddalsåi. Satt fra meg sykkelen rett før en gammel veibom og hoppet på steinene over bekken. Ca 265hm og 7km opp hit. Etter kart skulle det være en sti her, men en var ikke lett å finne. Kom etterhvert inn på et tråkk på ca 500m høyde. Fulgte dette tråkket der det var synelig opp til 800m. I skaret opp til tjønn på 860m var det også et tråkk. Prøvde meg på et vei valg rett mot toppen, men det ble for bratt og måtte returnere og gå rundt på nord-østsiden og opp langs med bekken. Og etter litt slak motbakke var jeg ved varden. 3,5t opp.

Brokefjell fra øst

22,2km
5t35min
1182hm
Turfølge: 100 fluer

Sånn ser det altså

Written by mortenh 07.07.2013 20:51

Sånn ser det altså ut om sommeren på Mannslagarnuten.

Du syklet inn som i du hadde veldig lyst på en sykkeltur, eller som i vei fysisk stengt med bom.

Det med gamle stier på kartene som ikke lenger finnes er noe som stadig vekk skjer meg også.

Skal en tur til Telemark om noen få dager, så jeg skjønner det er bare å stålsette seg for fluer.... og kanskje mygg?

Du jobber deg jevnt og trutt fremover på Telemark 500pflista nå da!!

Sv: Sånn ser det altså

Written by haky 07.07.2013 21:28

Veien var stengt med låst bom.

Fikk bare 5-6 myggstikk på denne turen, på turen forrige helg til Roan ble det minst 50.

Ja, nå er det Telemarkstopper som det jobbes med, etter at kommunetoppene i Agder er fullført.