10-Topp nr. 10 (22.06.2013)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Dalfjellet (315m) 22.06.2013

Vi er seint ute med Ti-Topperne Grenland i år. Pleier å være ferdig i mai, men mange ting har gjort at det har trukket ut i år. Nå har jeg hatt 1 uke på sofaen, da lungebetennelsen slo til i år også. I dag klarte jeg ikke å være i ro lenger, jeg bare måtte gå en tur. Når sola kom frem etter en god porsjon regn i går og regnværsmeldinger for morgendagen også, så var det bare å ta på seg gore-tex skoa og pakke magevesken med kaffe og skoleboller og sette seg i bilen for å kjøre til Melum. Vi gikk fra Idresttbanen i Melum og fulgte beskrivelsen til Ti-toppern Grenland. Etter en nydelig rast på toppen, fulgte vi den blåmerka veien sørover ned igjen, slik at det ble en rundløype. Fint turterreng med variert skogsterreng. Skjønner ikke hvorfor vi har valgt bort denne ti-toppen i alle år. Da vi kom ned fant vi ut at vi skulle følge bilveien til Stavedalen. Endte opp ved Kilevannet og satte oss på et svabeg og spiste nøtter til solen forsvant og det ble kaldt. Fin tur, men 1 ukes opphold på sofaen merkes. Det var tungt i dag.