Signalhaugen - Kommunetoppen i Randaberg (17.06.2013)

Written by aask (Ånund Sigurd Kvambekk) GSM

Ascents Signalhaugen (75m) 17.06.2013
Fin solnedgang fra Signalhaugen!

Etter Hodnafjellet på Rennesøy fant jeg ut at jeg ville rekke kommunetopp nr. 5 i dag, Signalhaugen i Randaberg, før kl. 22 som jeg anser som en tid de fleste er våkne. Ruten jeg tenkte å ta gikk nemlig gjennom to gårdstun som muligens hadde gneldrende gårdshunder med vekkepotensiale. Men arbeid i tunnelene forsinket meg med 40 minutter. Jeg tok likevel sjansen, og ber om unnskyldning dersom noen ble plaget.

Siden det var sent, og veien privat, parkerte jeg der veien starter vest for toppunktet. Det gikk heldigvis greit gjennom tunene (det første gikk veien rundt), bare et lite bjeff på gård to. Fulgte gårdsveien oppover. Tok rett frem der veien svinger mot den store pipen (se bildet), så til venstre i neste kryss. Oppunder toppen måtte jeg over gjerdet for å komme på toppen. Fant de tre boltene, men de var da strengt tatt ikke heeeelt på toppen. Tråkka litt rundt til toppunktet måtte ha blitt berørt og returnerte samme vei.

GPS-tracket bommet endel på returen, så jeg slettet nedturen i gpx-fil

Videre til Stavangers kommunetopp Ullandhaug.

10 minutter opp.
9 minutter ned.
Totalt 19 minutter.
Se kart og høydeprofil lenger ned.