Hodnafjellet - Kommunetoppen i Rennesøy (17.06.2013)

Written by aask (Ånund Sigurd Kvambekk) GSM

Ascents Rennesøyhornet (233m) 17.06.2013
Fin utsikt mot Randaberg

Etter en god times biltur gjennom fra Bynuten var det klart for dagens fjerde topp. Da flere turrapporter rapporterer om konflikter ved å gå korteste vei fra Askje, valgte jeg å stoppe rett etter avkjøringen til Østhusvik. Ved bunnen av et boligfelt var det et par parkeringsplasser og opplysningsskilt om turløypene på Rennesøy.

Hunden Frigg er snart 11 år og begynte å kjenne kjøret. Når skiltet advarte mot agressive kuer mot hunder, fikk hun sove i bilen. Jeg fulgte turstien over jorder og gjennom en tett liten skog. Her ble det nesten mørkt! På toppen var det litt vind så oppholdet ble kort. Likevel ikke verre enn at det gikk i kortbukse også på denne toppen. Returnerte samme vei.

Sommerkveldene er lyse! Videre til Randaberg med Signalhaugen. Nå begynte turene å bli korte!

40 min opp.
33 min ned.
Totalt med pause 1 time 14 minutter.
Se kart og høydeprofil lenger ned.