Bjødalsfjellet med Vilde Marie (12.06.2013)  3

Written by linntherese GSM

Ascents Bjødalskampen (1,158m) 12.06.2013

Til etter skolefjellet

Pappa sa at nå var det lenge siden det hadde blitt en ny topp, sånn at det var på tide å gjøre noe med det. Da Vilde Marie ville bli med ble det i alle fall greit å dra på tur, og så mått jeg ikke på SFO siden pappa hentet meg rett etter skolen.

Tullejenter på tur.

Først kjørte vi til Leira. Der gikk jeg og Vilde Marie inn på Notabenebokbutikken og leverte bøker for pappa, helt alene. Damene i butikken så litt rart på oss, men vi bare gjorde som vi fikk beskjed om, og fikk underskrift på lappen som pappa hadde sendt med.
Så kjørte vi til Bagn, hvor vi spiste litt mat, og så kjørte vi en støvete vei til fjellet.

Ikke så lett å bli tørr på joggeskobeina her nei.
Postkasser ja, vi vet hva som er inni her.

Jeg og Vilde gikk og gikk helt til et kryss. Her hadde vi en pause og tullet litt, før vi gikk til toppen. Det var egentlig litt langt til denne toppen, og på slutten kom det litt våt bakke og snø som ikke var så bra for joggeskoene. Sola var borte og vinden blåste, så det var nesten litt frysete.
På toppen var det en postkasse med bok, og vi vet selvsagt hva vi skal gjøre med sånne nå. Og så koste vi oss med lefse.
Etterpå fortet vi oss nedover igjen. Vi så en rypefugl og kranglet litt før vi til slutt var nede ved bilen. Her var det på med tørre sokker, sko og klær.
Pappa laget varm mat mens vi gikk på stranda. Vi hadde valgt den varme maten selv, men ikke jeg eller Vilde likte den så mye, så pappa måtte spise alt sammen.
Vi fikk banan i stedet og i Bagn fikk vi en liten godteripremie fordi vi hadde vært flinke.