74 Sande, 75 Drammen (09.06.2013)  4

Ascents Annevasshøgda (557m) 09.06.2013
Presteseteråsen Vest (570m) 09.06.2013
Presteseteråsen Øst (570m) 09.06.2013

Det ble revansje på fredagens bommert i Drammensmarka. Denne gang kjørte jeg inn fra Sande og fikk en real trøkk fra start. 380 høydemeter med sykkel i løpet av ikke mange kilometre er ikke småtteri, det ble å gå ved siden av hele veien stort sett bortsett fra i starten. Vel oppe med åsen Munken denne gang omtrent på høyde fortsatte jeg på småkuperte grusveier nesten inn til Prestevann ved foten av Presteseteråsen. GPS fortalte meg ca. 500 meter til Sandes kommunetopp og 1.4 km til Drammen sin. Jeg tok Sande først og gikk via østtoppen som er to meter lavere ifølge kartet. Mange har tidligere trodd at dette var høyeste punkt, takk til de som finner ut at det av og til ikke stemmer! Tenker her på Askim bl.a. Disse punktene har ingen utsikt å skryte av og kommer langt ned på stigen av minneverdige topper. Det gikk fort tilbake på sykkel men det ble i bratteste laget siste henget hvor jeg ble sliten i henda av å bremse.

Tid: Ca. 3 timer
Lengde: Ca. 16 km
Høydemeter: 475 til Sande og 462 til Drammen

Inn på 4. og 5. plass på høydemeterlista. Ikke verst for topper med denne høyden.

Gratulerer!!

Written by Roger 12.06.2013 16:01

Med foreløpig kun Grenlandstoppene Hørsfjell og Fjerdingen tilbakelagt i Telemark, har du mye bra å se fram til i hjemfylket mitt. Om det skulle passe for deg tar du kjapt Siljan, Skien og Sauherad på samme dag når Løvenskiold åpner bommene to helger i sept/okt. Men dette er sikkert allerede godt kjent i Kommunesamlermiljøet.

Sv: Gratulerer!!

Written by morsor 12.06.2013 18:29

Gleder meg til de øvrige Telemarkstoppene ja. Er vel ingen vriompeiser der ala Stjerntinden. Takk for infoen fra en kjentmann, da sparer jeg nevnte kommuner til disse helgene om det passer når vi skriver september.

Takk for det!

Written by morsor 11.06.2013 17:10

Larvik hadde en gedigen utsikt, best i Vestfold uten tvil. Det var godt med postkasser på toppen...

Sv: Takk for det!

Written by 19topper 11.06.2013 21:55

Jepp, må ta på meg litt av skylden for det;) Håper du benyttet sjansen til å registrere besøket i turboka til LOT :)

• +

Sv: Sv: Takk for det!

Written by morsor 11.06.2013 22:18
        • +

Sv: Sv: Sv: Takk for det!