Gravsfjellet og Tindefjellet (31.05.2013)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Start point Årset (300m)
Endpoint Årset (300m)
Ascents Gravsfjellet (851m) 31.05.2013
Tindefjellet (1,083m) 31.05.2013

På vei hjem etter en ukes jobbing i praksis på sjukehuset i førde, skulle jeg bare en snartur innom Jølster og avlevere dunsovepose og et kart som vi hadde lånt av Janne forrige helgs høydare-tur. Dette endte med at vi heiv oss rundt for en trimtur til Årsetfjellet fra Vassenden. Begge var slitne i beina og var enige om at det skulle bli en rolig tur, men det er rart med det.... Pulsen var raskt oppe i god frekvens og holdt seg jamnt høyt til vi hadde besteget både Årsetfjellet og tindefjellet. Vi Fulgte god og merket sti fra Årset, som ligger på ca 300 meters høyde. Vel oppe i skaret mellom Årsetfjellet(Gravsfjellet) og Tindefjellet valgte vi å gå rett nordover opp på ryggen mot tindefjellet og bestige denne først siden vi var såpass nære :) Det var kjekt å bestige toppen fra en annen rute enn jeg har gjort tidligere på ski! Returen gikk tilbake i skaret og så opp på Årsetfjellet som de lokale kaller det (Gravsfjellet på kartet). Var noen tunge mørke regnskyer som passerte oss underveis, men varmt og trykkende med temperaturer over 20 grader går ann å leve med! Regnet innhentet oss omsider og siste del av turen ble nokså våt :)

Med på turen Janne Eikås, tusen takk for turen!