Indregardsfjellet, Lindås (16.05.2013)

Written by knutsverre (Knut S. Andersen) GSM

Start point Isdal, Knarvik (80m)
Endpoint Samme (80m)
Ascents Indregardsfjellet (248m) 16.05.2013

MENS BILEN VAR TIL SERVICE .........

Grytidlig avlevering av bilen til service i Åsane. Veien derfra er ikke lang til Knarvik og Indregardsfjellet - Et av småfjellene som er nevnt i Opptur Hordaland. Start litt nord for Isdal-gårdene litt etter kl 0730. Parkering på vestsiden av veien. Stien starter ved et lite pumpehus på østsiden av veien hvor det står et skilt til Indregardsfjellet. Tydelig, godt ryddet og velbrukt sti som gikk gjennom tett granskog mesteparten av turen. Enkelte steder går stien ut mot vest hvor det er fin utsikt ned mot Isdalsgårdene og vestover mot Åsane og Bergen. Oppe på det høyeste punktet på åsryggen litt før 0830. Ingen markering av topp-punktet som vi registrerte på GPS 6719872 296677. Dette er 10-15 m fra koordinatene på PB, og jeg har endret disse da de gamle koordinatene ligger på et helt klart lavere punkt i terrenget. Flott rundskue - se panoramabildet. Ned igjen samme vei.

Turstart ved veien nord for Isdalsgårdene i Knarvik
Utsikt mot Isdalsgårdene og Knarvik
Astrid på det høyeste, umarkerte punktet på Indregardsfjellet
Panorama fra Indregardsfjellet. Knarvik i forgrunnen. Bergen - Åsane til venstre, Nordhordlandsbroen, Flatøy og Meland til høyre

Dagen var enda ung, og bilen var langt fra ferdig så det var tid for en ny PF >100m topp i Lindås for Astrid (Astrid S. Andersen) - nemlig Gladihaug.