Roque de la Muchachos og liten perle (26.04.2013)

Written by Mayhassen (Øyvind Mathiassen) GSM

Ascents Volcan de la Deseada (1,945m) 26.04.2013
Roque de los Muchachos (2,426m) 26.04.2013
Hoyo Negro (1,936m) 26.04.2013

La oss ta Roque de la Muchachos først. Hit kan man kjøre opp, nesten. Man parkerer kanskje 20m fra toppen, men her begynner utfordringen - toppen er innenfor avsperret område. Ikke noe problem å gå innenfor avsperringen, men det kan være lurt å ha bilen klar for flukt... Lenge siden jeg har hatt såpass med adrenalin på, og etter en topp!

Deseada er en topp sør på øya. Denne turen kan virkelig anbefales. Et flott turområdet med gode stier. Den spesielle naturen her bør oppleves, spesielt synet av svart lava i grønn furuskog er stilig. Gps-sporet er for veien til topps, første par hundre meterne følger ikke sti grunnet leirskoleaktivitet, men bør ikke være så vanskelig å finne stien her.

Missing title

Written by Øyvindbr 29.04.2013 15:39

Hvis jeg først skal til Syden en gang får det bli med Teide og ingen skumle krumspring. Hadde fort minna om en viss fyr vi kjenner jeg der oppe i Muchachostraktene.

Har blitt mye pf på deg nå! :)

Sv:

Written by Mayhassen 29.04.2013 16:41

Hehe, så sant så sant Øyvind! Jorunn ble ganske skremt, nesten så hun ikke kom seg helskinnet over gjerdet når rangeren hoiet ut et eller annet på spansk, og fortsatte å hoie - uvisst om han kom løpende etter oss da ingen av oss turde å snu på hodet :D