Kollhaugen (28.04.2013)

Written by linntherese GSM

Ascents Kollhaugen (1,034m) 28.04.2013

Kollhaugen med Martine

Jeg har vært på så mange sånne topper nå at pappa sier vi må kjøre langt for å komme til noen nye. I dag skulle vi på en ny topp og måtte kjøre helt til Etnedal. Der bor Martine og hun ville være med sammen med pappa'n sin som heter Morten, akkurat det samme som pappa'n min.

Været var ikke så bra og det var litt sånn kaldt og sånn, men vi hadde med godteri og akebrett så jeg gledet meg litt likevel.

Oppover kunne jeg og Martine gå lett oppå snøen, mens pappaene, spesielt pappa'n min datt nedi dype hull stadig vekk. Det så ikke ut som de likte det så godt, og en gang sa pappa'n min noe som jeg ikke får lov til å si. Vi lekte og gjemte oss og tullet litt og med en liten pause var vi snart på toppen.

Ny topp!

Ned igjen akte vi masse, og vi vant hele tiden. Pappaene var skikkelig dårlige til å ake altså. Det gikk så fort ned at vi ikke rakk å ta pausen vi hadde tenkt, i stedet ble det en pause på brøytekanten ved bilen.