Øysteinnatten (20.04.2013)

Written by siroho GSM

Ascents Øysteinnatten (1,173m) 20.04.2013

Det var meldt fint vær og det fristet med en siste skitur på Lifjell før skisesongen var slutt.
Vi kjørte opp til Jønnbuparkeringen og gikk oppKrintofleiva og Glekse og videre til Øysteinnatten. Godt oppkjørte løyper med unntak av siste delen. Rett før toppen på nordsiden var det isete. Vi måtte ta av oss skiene og gå på beina opp til toppen. Flott utsikt her oppe i alle retninger. I boka på toppen var det en til før oss den dagen. Toppene ble navngitt, og jeg ha vært på mange av dem. Gaustatoppen beskuet i det fjerne.
Vi fortsatte vestover og kom inn på løypa fra Hollane. Deretter rant vi ned Oksladalen og passerte Anebunatten på nordsiden før vi var ned på parkeringen igjen.
Litt solbrente i ansiktet, men ellers var det en kjempe tur. Jeg på mine fjellski gikk greit oppå smøen, men min mann som gikk på langrennski gikk igjennom her og der det siste stykket. Våren var i anmarsj. Bekkene begynte å gå opp. Da går vi for blåveisturer framover.