Øytopper etter sykkeltur "Norge øst-vest" (25.06.2010)

Written by JoSo (Johan Solberg) GSM

Ascents Øyakollen (114m) 25.06.2010

(Skrevet av JoSo 07.07.2010)

Tur foretatt: Juni 2010.

25.6.10: Etter vel 70 mil/4,5 dager på sykkelsetet (fra svenskegrensen øst for Trysil til Kråkenes fyr på Vågsøy) var det kjekt å avslutte fridagene med noen toppturer. Leide bil i Måløy og freste dermed rundt på noen her ute ved kysten :)

Etter turen på Sundstua var det lettvint å tusle opp på denne lille også. Startet ved bilveien like før gården på nordsiden av øya. Det tok ikke lang tid å nå det høyeste punktet. Her var det imidlertid utrolig mye flått, så jeg fikk en stri tørn med å plukke av meg utrolig mange av disse eklingene etter turen..

Missing title

Written by ligroenb 08.09.2014 21:26

Visste ikke at du hadde syklet langtur! Kjekt å lese. Bare nyskjerrig, hvorfor endte du opp på kråkenes fyr og ikke Vestkapp på stadt ?

Sv: Sykkeltur "Norge øst-vest

Written by JoSo 09.09.2014 08:51

Hei Lise

Jeg hadde i årevis sett noen fine bilder av den såkalte "kannesteinen" vest for Måløy, og det var egentlig der jeg ville avslutte sykkelturen i 2010. At jeg også tok turen til Kråkenes var at turen øst-vest tok noe kortere tid enn forventet jeg fikk mer tid i Vågsøy enn beregnet!

Sykkelturen øst-vest fikk jeg imidlertid en ide om å gjennomføre året etter min tur på sykkelsetet nord-sør (Nordkapp-Lindesnes) i juni-1997..

At det skulle ta 13 år sier litt om travelhet og prioriteringer...