3 dager & 4 fjellperler på Sunnmøre (29.07.2008)

Written by JoSo (Johan Solberg) GSM

Ascents Midtre Regndalstind (1,539m) 29.07.2008
Råna (1,587m) 29.07.2008
Visits of other PBEs Regndalstind sørvesteggen - klyvepunkt (1,350m) 29.07.2008

(Skrevet av JoSo 04.08.2008)

Tur foretatt: Juli 2008.

29.7.08. Ny dag og nye muligheter! Etter frokost på Union Øye gledet vi oss til en ny tur i det utrolig flotte været.
Vi parkerte bilen litt oppe i Urkedalen like etter skiltet "Råna". Herfra en fin tur på god sti inn gjennom dalen. Det lå fremdeles mye snø her oppe, så passering av elvene ble gjort over solide snøbruer. Vi valgte ruta mot Nordkopskardet, videre over ryggen som har et område med sva i retning Regndalstind 1540 moh. Herfra en lett vandretur til topps på denne storslagne toppen. Toppen har tre varder på tre forskjellige topper. Jeg kunne ikke se hvilken av de tre som er høyest, og det gjorde heller ikke GPS. Jeg gikk dermed opp på dem alle. Ruta til varde 2 og 3 er litt luftig, spesielt på ett punkt mellom varde nr 2 og 3.
På retur ble det en tur til toppen av Midtre Regndalstind også.
Vi brukte ca 3 timer opp. Ned igjen mye raskere, for vi ønsket å ta turistbåten mellom Hellesylt og Geiranger denne ettermiddagen.
Ellen er turfølge.

Dette ble for meg den siste kommunetoppen i Møre og Romsdal, og av hittil 14 fullførte fylker er dette den foreløpige favoritten blant alle fylkene.