En vindfull dag i Nord-Trøndelag (08.03.2008)

Written by JoSo (Johan Solberg) GSM

Start point Tømmersjøen (135m)
Ascents Reinsjøfjellet (726m) 08.03.2008
Visits of other PBEs Tømmersjøen vinter p-plass (135m) 08.03.2008

(Skrevet av JoSo 09.03.2008)

Tur foretatt: Mars 2008.

8.3.08. En vindfull dag i området Grong/ Overhalla ble brukt til et besøk på denne toppen som må være spesielt fin som skitur. Jeg valgte samme rute som beskrevet av Otto & Inger Lise: Tok av veien på sørsiden av Namsen litt øst for Øysletta ved skilting mot Skistad. Kjørte så bomvei ca 5 km til veis ende til p-plass omtrent en kilometer rett nord for Tømmersjøen.
Herfra en flott skitur til Tømmersjøen og mot Grytsjøen. Like før Grytsjøen var det naturlig å skrå oppover lia mot Finntjønnin og videre opp til topps. Jeg klarte ikke å se forskjell på de to høyeste toppene her, og min GPS bare hoppet og danset som en yo-yo av en eller annen grunn.
Toppen med den lille varden er imidlertid punktet hvor 726 m er markert, så jeg antar derfor at denne blir betraktet som høyest. Det var sterk vind på toppen, men likevel god sikt og flott utsikt i alle retninger. Nedkjøringen til bilen gikk som en drøm; flott føre i fjellet over tregrensa og fast og fint scooter-/ skispor nede i skogen.