Svanstul med ny skienstopp (05.04.2013)  4

Ascents Ørnenuten (811m) 05.04.2013
Visits of other PBEs Fugleleiken (600m) 05.04.2013

Tur med mamma

Vi var heldige med været denne dagen. Litt vanskelig å finne riktig smøring siden det vekslet så hyppig mellom bløtt føre og tørrsnø, og dessuten er jeg ikke så glad i å smøre så det fikk holde med blåvoksen.
Jeg har gått veldig lite på ski i området, bare noen runder i nærområdet. I dag skulle vi visstnok gå en lenger runde, og jeg øynet håp om noen nye topper. I alle fall Ørnenuten, Skiens nest høyeste som jeg ikke tidligere har vært på.

Jeg fant tidlig ut at det ikke var vits i å tenke på andre topper, for i terrenge var det ingen bæring i snøen. Helt håpløst med langrennsski og "racingstaver".

Men til gjengjeld kunne vi nyte nypreparerte løyper. Slett ikke værst etter påske!

Runden vi gikk het Steinbrurunden eller noe sånn, og jeg tok meg en avstikker oppom Ørnenuten. Flott utsikt til tross for en del skyer. Bl.a. mot Lifjell og Gaustatoppen.

På slutten ble det så trått med blåvoksen at jeg ikke hadde noe annet valg enn å skøyte.

Flott tur!

Start date 05.04.2013 10:42
End date 05.04.2013 15:25

Gausta...

Written by Atomsilda 12.04.2013 21:04

En fin topp...med fin utsikt....selv fra "lav" høyde. Joda...det finnes fine topper i skogsterreng også ja!