Fabelaktig utsikt fra 138-meterstopp (08.04.2013)

Written by morsor (Morten Vilbo Sørum) GSM

Ascents Bjørnåsen (138m) 08.04.2013

Dessverre ikke kamera idag.

Ville gå opp skråningen fra vestsida av Jeløya istedet for sti rundt på sør/østside. Dette for å gjøre det mer utfordrende. Startet fint og jeg la merke til et rådyr i en hage. Etterhvert ble det brattere og det var ikke helt bart fant jeg fort ut. Et islag lå å lurte i undervegetasjonen og gjorde det farlig da jeg kun hadde joggesko uten pigger. Kom meg da opp omsider og kunne nyte en herlig utsikt over Oslofjorden fra Hurum og ned mot Horten. En Bastøyferje putret som alltid midt utpå. Ned igjen via den nevnte stien jeg ikke tok opp. Den var totalt islagt og det var ikke lett med joggesko. Tårnet på toppen skal rives fordi det er farlig å klatre opp!

Tid: Litt for lenge
Lengde: Ikke særlig langt
Høyde: Skulle tro det var minst 300 meter utsikten tatt i betraktning, men kun drøye 100.

Tårn revet.

Written by Nils 05.06.2014 10:17

Tårnet på Bjørnåsen er revet nå ja. I går lå det kun igjen en haug med materialer dekket med presenning. Så rimelig begrenset utsikt fra toppen...

Sv: Tårn revet.

Written by morsor 05.06.2014 22:54

Jeg var aldri oppe i tårnet før det ble revet. Så rimelig morkent ut. Utsikten jeg snakka om var fra kanten av stupet retning Oslofjorden. Håper du stakk bortom der!