Storevardhaugane, Askøy (06.04.2013)

Written by knutsverre (Knut S. Andersen) GSM

Start point Fromritoppen (59m)
Endpoint Samme (49m)
Ascents Storevardhaugane (92m) 06.04.2013 16:45
Visits of other PBEs P-lomme Storevardhaugane (50m) 06.04.2013

NY TOPP FRA OPPTUR HORDALAND

Etter Oksneskletten lenger nord på Askøy på vei hjem igjen til Bergen fant vi en parkeringslomme på østsiden av veien på GPS 6714116 283596. Infoskilt, grind og sti gjennom granskog. Stien var merket med svarte plastposer/strimler i trærne. Dette ga assosiasjoner til hundebæsj-poser, og vi holdt oss til å begynne med så langt unna merkene som mulig. Stien var tydelig og godt ryddet, men gikk gjennom heller trist skoglandskap uten særlig utsikt før vi var helt oppe på toppen. Der står det en T-merket benk og turkasse med bok. Toppen ligger oppe til venstre for benken på GPS 6714606 283481. Det står en jernbolt i fjellet et lite stykke nedenfor toppen, og det er bratt ned mot vest. Vi brukte vel en halvtime på turen.