Steinskartinden (17.05.2024)

Written by hmsv1 (Hannah Vickers) GSM

Start point Kattfjordeidet
Ascents Steinskartinden (817m) 17.05.2024

Det virket som om værgudene skulle være snill på den nordnorske befolkningen denne 17. mai, og det var nesten ikke til å tro at vi skulle plutselig få 21 grader og sol etter flere dager med kjølig vær og regn. Heldigvis var Kamila og kjæresten Tor gira på en topptur og valget falt på Steinskartinden. Det passet meg veldig fint da jeg hadde planer om en vektløftingsøkt først på dagen og ikke hadde lyst på en skikkelig langtur etterpå. Vi møttes rundt 1030 oppe på Kattfjordeidet, jeg var kledd i samme shorts og singlet jeg hadde trent i, mens Kamila hadde tatt på seg longs og skibukser (!!?). Jeg klarte ikke helt å skjønne hvorfor, men jeg ble iallefall glad for at jeg ikke hadde mer klær på meg da vi begynte å gå i 16 varmegrader.
Med unntak av litt sugeføre hvor sola hadde stått på i flere timer, fikk vi finfin slusjsnø på nedkjøringa og alle var storfornøyd da vi var nede ved parkeringsplassen igjen. Mtp hvor lite snø det var for å være midten av mai, ble jeg ikke helt sikker på om det skulle bli mange flere toppturer hit før slutten av sesongen. Men hvis dette ble sesongens siste, hadde den ihvertfall vært en perfekt dag og en flott avslutning :) Takk for turen, Kamila og Tor!