3 topper på Venabygdsfjellet (21.05.2024)

Written by Rostro (Roar Strømhaug) GSM

Ascents Dynjefjellet (1,151m) 21.05.2024
Svartfjellet (1,154m) 21.05.2024
Trabelifjellet (1,094m) 21.05.2024
Trabelifjellet nord (1,092m) 21.05.2024
Ekstra fridag i dag og den måtte jo brukes til noe fornuftig nemlig tur. Var litt spent på formen etter i går for Aron var ikke klar for såppas lang tur i dag. Tidlig start fra hjemme i knallvær. Kjørte opp på Venabygdsfjellet og parkerte på p plassen ved Grønnskarstjønna. Startet med Trabelifjellet. Rask tur opp på toppen. Fin utsikt. Kroppen kjentes veldig bra ut så her var det bare å fortsette. Satte kursen vidte bortover ryggen på sti og vidre nedover moh Nyseter. Litt av et sti nett så her gikk jeg litt omvei. Fortsatte rundt Nyseterkampen og langs etter før jeg satte kursen oppover i bratt terreng på sti mot Bergstulskaret. Kom opp mellom Nyseterhøa og Dynjefjellet. Fulgte stien bort til toppunktet . Liten rast ved varden.Her var det flere varder og byggverk i stein. Forsatte så langs ryggen bortover og ned i Dynjeskaret og krysset over mot Svartfjellet før oppstigning her . Her var det en trigmast på snei. Super utsikt i det fine været. Hadde lyst på en rundtur så jeg satte kursen nedover ryggen her. Veldig artig sti langs den smale ryggen med litt bratte på begge sider. Fortsatte så på sti vidre med kryssing av flatene slik at jeg kom innpå igjen der jeg kom innover. Så vidre tilbake og opp igjen og over Trabelifjellet på nytt før ned tilbake til parkeringen. Nok en knallfin dag på Venabygdsfjellet..