Svartehornet på Stadt og litt Rett Vest (17.05.2024)

Written by Erling (Erling Juul) GSM

Start point Ervik bygdehus (40m)
Endpoint Ervik bygdehus (40m)
Ascents Svartehornet (475m) 17.05.2024 11:09

Jeg mener jo at Rett Vest fra Dragseidet til Ervika på Stadt er en av Norges fineste fjellturer, og mente Kriss burde gå den. Og været nå er perfekt til en slik tur. Kjørte henne derfor opp til Dragseidet ved Olavskrossen hvor turen starter, mens jeg kjørte over til Ervika for å gå deler av turen motsatt vei.
Planen var Svartehornet først, og så møtes på Moskleivhornet, men tempoet mitt var litt for labert, for da jeg var nesten nede ved Eidslidvatnet etter en lunsjpause på Svartehornet, var Kriss på Moskleivhornet, så det ble heller en 90 graders sving før Eidslidvatnet og rendezvous ved den godt merkede Rett Vest stien.

Toppvarden på Svartehornet.
Moskleivhornet til venstre, og til høyre er Kriss på vei nedover stien Rett Vest.
Parkeringsplassen ved Ervik bygdehus. Pyntet for 17.mai fest.