Levanger (12.05.2024)

Written by FjellEggen (Jan Eggen) GSM

Visits of other PBEs Levanger (0m) 12.05.2024

Har aldri vært noe god på å sjekke rutetidene på ferjene. Så heller ikke denne gang. Kom fra sydvest på Ytterøya, hvor jeg hadde overnattet. Noen km før ferjekaia kom det en rekke biler i mot, noe som tyder på at kan må raske på. Fremme ved kaia, holdt de på å kjøre om bord. Jeg så bare de 4 bilene foran meg, men stusset litt da mannskapet, vinket bare 1 og 1 bil frem. Og ganske riktig, det var trangt om plassen. 1 Tine bil og et titalls andre biler hadde fått plass, men ikke jeg. Jeg var den eneste som ble stående igjen på ferjekaia. Da ble det å slappe av og å lese bok et par timers tid. Ferja var foresten gratis, noe den har vært siden høsten 2023. Det tar ca 30 min fra Ytterøya og inn til Levanger. Parkerte ved ferjekaia. Her kan man stå i 12 t, før man må flytte seg. Så ut som om det var gratis også. Litt lenger borte på kaia, så var det en litt større p plass. Her kan man stå i 24 t. Gikk rundt i byen en 2-3 t, og synes Levanger var en fin by. Så bl.a Staupshaugen, Levanger sykehus, togstasjonen, stadion, Sjetebrua, Kirkegata legesenter. En varm og fin dag i dag.