Storebjørn, Bjørnelabben og Vesle Bjørn. (03.05.2024)

Written by Ninatopp (Nina Westgaard) GSM

Ascents Bjørnelabben (2,153m) 03.05.2024
Storebjørn (2,222m) 03.05.2024
Veslebjørn (2,150m) 03.05.2024

Basecamp på Randsverk i helga. Hadde heldigvis fri fredag og det klaffet perfekt med knallvær. Kom som bil nr.9 ved bommen for å få parkering. Var kun 4 ledige plasser,så bra å være tidlig ute. Startet å gå kl.0830 og ikke ett menneske å se foran meg i løypa før jeg kom til Bjørneskaret. Fine forhold og skarefør. Møtte noen som kom opp fra Leirvassbu. Var nr 3 på toppen idag etter fint driv oppover. Nådde toppen etter 2.5 t. Nydelig utsikt. Endelig fikk jeg loggført Storebjørn. Gikk oppom Bjørnelabben og da jeg var på vei opp på siste topp,Veslebjørn strømmet det på med masse rando folk. Jeg selv gikk på fjellski og var så feig at jeg tok av meg skia på det bratteste ned fra Storebjørn..En matbit før jeg gikk på beina opp på siste topp Veslebjørn. En veldig lett og fin topp med nydelig utsikt. Fint bedkjøring tilbake til bilen. Begynnte å bli litt slush. En varm og nydelig dag. Brukte 4 timer t/r med pauser.