Viktjernshøgda (02.05.2024)

Ascents Viktjernhøgda sør (330m) 02.05.2024 11:39
Viktjernhøgda (331m) 02.05.2024 11:57
Visits of other PBEs Viktjernhøgda parkering (160m) 02.05.2024 10:50

Parkerte ved parkeringsplassen 500 meter vest for Måstadtjern, der bomveien opp til Viktjernhøgda starter. Gikk veien opp til toppen hvor det er en stor kommunikasjonsmast (radio, TV og telefon). Herfra gikk vi blåmerket sti (Trøgstadstien) mot nordenden av Viktjern. Herfra fulgte vi en tydelig sti i nordlig retning til toppen av Østfold. Punktet var godt merket og det var en fin sitteplass her. Etter fotografering og litt mat og drikke gikk vi samme ruten tilbake til bilen.
Drar herfra videre til Trøgstad Fort på Trøgstad Varde.
Erling var med på turen til den nye fylkestoppen i Østfold, som også er kommunetoppen i nye Indre Østfold kommune og gamle Trøgstad kommune.

Stor kommunikasjonsmast på toppen av Viktjernhøgda (Sør)
Toppunktet på høgda er trolig det bare berget i forgrunnen
Viktjern er et idyllisk tjern
Fin bro over ei vik i Viktjern
Ingen tvil om at vi er på toppen av Østfold