Høgås på Laget (12.04.2024)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Høgås på Laget (142m) 12.04.2024 16:32
Toppen

Da vi skulle på tur hit sendte jeg en sms til Anette Songe Carlsen for å spørre om det var en sti til Timmeråsen. Hun visste ikke det, men tipset oss om topper vi burde besøke i området når vi først var der. Denne toppen var en av de 2 hun tipset om. Kjempefin tur med nydelig utsikt, vel vert å gå!!
Dette ble tur nr 3 i dag. Vi parkerte ved en låve på Laget og spurte eier om det var OK at vi stod der. Gikk så over veien og fulgte den gamle krøtterstien oppover. Mange fine murer og stabbesteiner langs veien. Fint terreng å gå i, og for oss en lettgått topp. Toppen bød på en flott utsikt i alle retninger! Kunne også følge med på et helikopter som slukket en brann litt lenge sør-vest. Fikk sett en musevåk rett foran oss. De gjør alltid inntrykk og spesielt når de er så nærme. Satt på toppen en god stund før vi gikk ned igjen og kjørte til hoppbakkene i Songe, der vi skulle overnatte og gå Timmeråsen dagen etter. Takk for tips Anette!

Parkering
Krøtterstien
Fine murer
Enda finere mur
Tilbakeblikk fra veien med stabbesteiner og utsikt