Prestkjerringa/Kjettberget (26.03.2013)

Prestkjerringa (1,060m) 26.03.2013
Torpevassfjellet (1,016m) 26.03.2013
Visits of other PBEs Klininggrautsteinen (920m) 26.03.2013

Skitur fra Astridbekken sammen med Hans Thorvald. Kom til Astridbekken samtidig med Harald Austgarden, og gikk sammen med ham via Klininggrautsteinen og Nyseterskaret til Skjelbreida. I løypekrysset traff vi Arvid Berg og Steinar Finsrudlien som hadde gått fra Grøtåsen. Harald skulle til Runars hytte på Skartlidekken, så vi skiltes fra ham i neste løypekryss, han mot Bleikesetra, mens vi tok opp Rævskorkodalen. Oppe på snaufjellet gikk jeg oppom Flugstadfjellet, og videre til Prestkjerringa. Litt nede i dalsiden brøytet jeg meg for første gang opp på Gaustumseterfjellet, en veldig kort avstikker. Fortsatte videre til Kjettbergkrysset, og brøytet deretter opp på Kjettberget, jeg var oppom alle tre toppunktene, mens Hansi som hadde smerter i en albue idag, bare var oppom selve Kjettberget. Herfra til Nysetra, hvor vi tok en rast på Ginahytta. Herfra tok Hansi strake veien til Astridbekken, mens jeg tok øvreløypa til Hærfjellet, og derfra ned igjen til Astridbekken.
En fantastisk flott dag i fjellet, sol fra skyfri himmel, blåføre og topp preparerte spor, noe vi vanligvis ikke er bortskjemt med her. Gikk 34 km, og brukte nesten 4 timer.