Langs sørsiden av Kleivelvi til Slondalen (11.04.2004)

Written by knutsverre (Knut S. Andersen) GSM

Start point Hytten Mjølfjell (627m)
Endpoint Samme (627m)
Visits of other PBEs Slondalsetrene (763m) 11.04.2004

Gråvær i starten av turen, stadig bedre utover dagen. Vi gikk på ski på sørsiden av Kleivelvi (nord for Mjølfjellet) - i et område det ikke går mye folk verken sommer (steinur) eller vinter (skredfare). Etter å ha passert bekkeløpene fra Skredteigselvi kom vi etterhvert for høyt opp i terrenget og inn mot rasfarlig område. Vi rente ned igjen mot gården Kleivane. Herfra gikk vi til Slondalen og Slondalsetrene der det ikke var folk. Retur langs vanlig rute tilbake til hytten.

Foto 12.4.2004 fra jernbanen ved Borgarbu mot Tjørehedleren, Skredteigselvi og Mjølfjellets nordside. Fjellskråningen på nordsiden av Mjølfjellet blir brattere dess lenger en kommer mot øst. Magnhildenuten ved inngangen til Slondalen øverst i venstre billedkant. Kårdal Fjellstove nede mot venstre. Hytten vår ned mot Kleivelvi til høyre for midten av bildet