Trugetur til Skjukuåsen...pf 250m (13.03.2013)  5

Written by Atomsilda (Jørn Håvard Ask) GSM

Start point Svenskerud (546m)
Characteristic Snowshoe trip
Ascents Skjukuåsen (655m) 13.03.2013

En kald fin morgen og værmeldingene var gode denne dagen. Etter å ha sjekket på nettet litt og et foto på google,- så skjønte jeg at dette måtte bli en fin trugetur. Fotoet viste ganske glissent terreng med mange åpne flater og snaut med trær. Jeg kjørte opp litt sør for Bjoneroa og oppover en bomvei inn til Svenskerud. Da var det bare å få på seg trugene og følge ruta som jeg hadde lagt inn. Dette ble en riktig fin kosetur til en overraskende fin skogstopp...høydedrag her oppe nær Fjorda. Det var faktisk litt utsikt her oppe...men også et anlegg for flytrafikken nær toppen.

Denne dagen var det tid for å riktig kose seg...det er faktisk svært trivelig å gå med truger i skogen. Dette burde flere prøve. Anbefales på det sterkeste. På veien oppover så man helt til enden av Randsfjorden i sør.

Start date 13.03.2013 10:47
(UTC+01:00)
End date 13.03.2013 14:56

På vei tilbake!

Written by Øyvindbr 15.03.2013 13:57

Unner deg disse skauturene Jørn! Det viser at du på mange måter er på vei tilbake etter skade, og ingenting er koseligere enn skauen. Spesielt utafor løypene, da forlater man treningsarenaen og kommer seg inn i den virkelige skauen. Har ikke truger sjøl, men det minner sikkert litt om skiturer på skareføre i mitt tempo, jeg kløner eller tar det med ro med vilje for å la tankene fly inne mellom trærne.

Sv: På vei tilbake!

Written by Atomsilda 15.03.2013 16:13

Hei Øyvind! Ja..skogen er faktisk en lun, snill og trivelig arena det!! Ikke sååå væravhengig heller. Truger er faktisk en bra greie. Skjønner godt Øyvind og Alexander brukte de mye en tid. Jeg kommer faktisk nå etterhvert til å prøve meg med truger i Jotunheimen. Det blir selvfølgelig rimelig seint og tregt på vei nedover fra tindene igjen...men mye sikrere for mitt vedkommende ;) Jeg håper å "kaste" fatlet over helga og begynne aktive øvelser med armen...men blir vel kanskje "enarmet" en stund til :)