Ettermiddagstur til Rennefjellet (13.03.2013)

Written by Olepetter (Ole-Petter Andersen) GSM

Ascents Rennefjellet (1,149m) 13.03.2013
Rennefjellet Nord for (1,152m) 13.03.2013
Panorama fra toppen mot vest.

Hadde spart denne enkle toppen til en solrik ettermiddag, da jeg ikke ville "ofre" en hel dag på den. Ferdig på jobben litt over klokka elleve, og alt var pakket og klart i bilen. Spiste lunsj underveis, men jeg kunne visst tatt det med ro; dette var en kort og liten tur, og det var ingen fare for at sola gikk ned før jeg var ferdig med turen.

Alt kl 13 sto jeg klar på skiene på veien like SØ for Tistruptjernet. Knallvær, men ganske kjølig, faktisk svært kaldt til mars å være (-11). Panserskare gjorde at jeg tidvis tok av skiene og gikk på føttene opp noen små motbakker.

Nådde dagens mål på 35 minutter i rolig tempo, nesten litt for kort. Skarvemellen tok seg godt ut fra denne vinkelen. En svak trekk i lufta gjorde at jeg kjapt gikk videre etter fotograferinga, og jeg la veien oppom det 3 m lavere Rennefjellet på tilbaketuren. Her var det liten postkasse som var stappet av en våt og litt for stor toppbok, som jeg ikke engang prøvde å åpne.

Tilbake ved bilen etter en drøy time på tur - nesten litt for kort i slikt fint vær, men jeg hadde en del å gjøre på kvelden også, så det fikk holde.

Jammen rundet jeg 200.000 m på telleren for total pf her på peakbook også! Artig funksjon.

Skitur

Kjørte du

Written by mortenh 13.03.2013 18:04

Kjørte du bil helt tid sporet starter? Der var det kun skiløype før med parkeringslomme et stykke lenger nede i bakken mot nordøst.