Retur til Klevenuten (10.03.2013)

Written by knutsverre (Knut S. Andersen) GSM

Start point Ljosandalen (660m)
Endpoint Samme (660m)
Ascents Klevanuten (1,252m) 10.03.2013 15:00
Visits of other PBEs Skikjelken i Ljosandalen (910m) 10.03.2013

RETUR TIL KLEVANUTEN
Korthelg på Mjølfjell. Oppklaring fra lørdag til søndag. Tyve kuldegrader søndag morgen og knall blå himmel. Etter nødvendige indre gjøremål i hytten ble det tid til en kort skitur før middag og hjemreise. Astrid og jeg gikk fra P-plassen ytterst i Ljosandalen innover mot Klevenuten. Det er nå laget ny traktorveg - faktisk adskillig bredere og bedre enn den gamle fylkesvegen til Mjølfjell - helt inn til Borgarbustølene. I år hadde det kjørt løypemaskin på veien og preparert en 5 m bred trasé med skispor på begge sider for langrennsentusiastene! Selv om vi ikke er udelt begeistret for naturinngrepet er det i alle fall blitt lett adkomst til det flotte terrenget inne i Ljosandalen. Astrid gikk til Skikjelken i Ljosandalen, og hadde fine renn ned igjen. Jeg fortsatte til Klevenuten med kortfeller på fint føre mesteparten av veien, men litt avblåst på toppen. Flott varde på GPS 6736181 386562. Nydelig utsikt fra toppen!

Utsikt sørover fra Klevenut

Fantastisk flotte nedrenn på stort sett jevn og fin puddersnø tilbake til preparert løype og til bilen.
Fint å kunne legge inn gpxsummary, jamen blir det en laaaaaang GPS tur utav en kort fjelltur når denne gå i nord-sør retning. Det burde vært en mulighet for å minske skalaen på kartet i gpxsummary modus.