Bjørndalsfjellet og Vassfjellet i Sandnes (08.11.2023)

Written by ØyvindBergkvam GSM

Ascents Bjørndalsfjellet (362m) 08.11.2023 14:44
Kuheia (332m) 08.11.2023 14:57
Lutsifjellet (346m) 08.11.2023 15:10
Vassfjellet (305m) 08.11.2023 16:06
Visits of other PBEs Lutsifjellet Ø (338m) 08.11.2023 15:05
Jeg parkerte på den store p-plassen på Gramstad. De fleste som kommer hit vil jeg tippe har et mål om å besøke Dalsnuten. Dette flotte fjellet er et must når man er i området, men denne gangen var det Bjørndalsfjellet på motsatt side av veien som var målet mitt.
Fra p-plassen fulgte jeg videre innover veien noen hundre meter og tok så til høyre på merket sti retning Bjørndalsfjellet. Slitasjen på stien viste at mange mennesker også velger dette området og jeg møtte mye folk underveis denne dagen. Det er ikke lange biten opp til toppen og snart kunne jeg nyte utsikten fra lesiden på varden. Det var litt sur vind denne dagen, så det er godt vardene er ganske store! Turen fortsatte videre til Kuheia og over Lutsifjellet før en særdeles bratt nedgang til Paradisskaret. Herfra en avstikker til Vassfjellet før jeg tok raskeste vei tilbake igjen til bilen.
Dalsnibba sett fra oppstigningen mot Bjørndalsfjellet
Bjørndalsfjellet dukker opp bak en kolle