6.1 km gåtur til Vardeåsen 265 moh og Barlindåsen 270 moh (05.11.2023)  3

Ascents Barlindåsen (270m) 05.11.2023
Vardeåsen (265m) 05.11.2023

6.1 km gåtur til Vardeåsen 265 moh og Barlindåsen 270 moh
Dagens runde var ikke så verst. Mange fine stier og utkikkspunkter.
Stiene over Barlindåsen og Raumyrfjell spesielt.

Fra Vardeåsen gikk jeg bratt ned i skardet, og fant en enda brattere linje, nesten på grensen til klyving, opp til ryggen av Barlindåsen. Oppe i denne bratte skrenten fant jeg et lite hull i fjellet der noen har jobbet med å grave ut verdifulle? mineraler. Det lå igjen noen redskaper som har blitt brukt til arbeidet.

På stien ned fra Barlindåsen i retning Barlindvannet var det et kort parti som måtte klatres baklengs ned noen glatte berg. For dem som naivt stoler på slikt var det et par tau med knuter på som man kunne bruke til å hjelpe seg ned.

Planen var å ta med Toftefjell på runden, men det ble Raumyrfjell i stedet.
For å rekke de andre toppene jeg hadde planlagt måtte jeg prioritere bort denne.

Det var skodde og 20-30 cm våt snø på Tranby, så da ble det en tur til Hurumlandet igjen.

Det er mye ugjort på listen Asker ≥ 50m pf.

I dag ble det tre turer:

6.1 km gåtur til Vardeåsen 265 moh og Barlindåsen 270 moh

4. Siljukollen
5. Ødegårdskollen
6. Husebykollen

Det ble noen turer i går også: