Skjennungsåsen i Oslo (29.10.2023)

Written by ØyvindBergkvam GSM

Ascents Frønsvollsåsen (478m) 29.10.2023 12:34
Skjennungstua (topp) (477m) 29.10.2023 12:34
Skjennungsåsen (495m) 29.10.2023 12:34
Visits of other PBEs Skjennungstua (465m) 29.10.2023 12:34
Denne dagen tok Kristian, Cecilie og jeg turen inn til hovedstaden for å finne en kjentmannspost oppe i Nordmarka. Vi parkerte like ved Frognerseteren og fulgte så vei/sti i nordlig retning helt opp til toppen på Skjennungsåsen. Fin topp med flere utsiktpunkter, hvorav posten var satt opp ved et av disse. Vafler og boller lokket veldig på Skjennungsstua denne kalde høstdagen, og ble derfor prioritert før nistepakka... Det var temmelig fullt i varmestua denne dagen, mens det på utsiden kun sto et par hunder. Vi valgte ruta om Frønsvollåsen på tilbaketuren. Selve toppen er ikke så mye å skrive hjem om, men naturskjønne Frønsvollen er vel verdt et besøk. Fin utsikt over mot Tryvann herfra. Vi kom ned igjen på veien ved Frønsvolltråkka og fulgte så samme vei tilbake til bilen.
Kristian like ved oppstigningen til Skjennungsåsen
Et kort, bratt parti må forseres på vei opp sørfra til Skjennungsåsen
Skjennungsåsen i Oslo
Posten befant seg ved et av utsiktsstedene på Skjennungsåsen
Dette var dagen da de aller fleste lot seg lokke av nybakte kanelsnurrer, varm drikke og vafler på Skjennungstua. Det var kø i kafeen inne, og nesten ingen utenfor:)
Frønsvollåsen
Stein vi fulgte gikk gjennom tunet på Frønsvollen