Høgda (20.10.2023)

Written by Line GSM

Characteristic Jogging
Ascents Høgda (813m) 20.10.2023 09:49

Siden gårsdagens turer gikk så bra var jeg optimistisk i dag og satset på god oppladning til kveldsvakt og påfølgende arbeidshelg. Jeg parkerte ved Livasselva der bomveien begynner og småløp innover Livassveien (kun 25 kr for de som vil kjøre). Klarte til og med å løpe litt oppover uten altfor mye luftveistrøbbel. Var nesten oppå Høgda da jeg ble akutt svimmel, men karret meg til toppunktet som befinner seg under noen digre grantrær med kun en avsagd bolt i en stein fra tidligere tider. Jeg klarte å gå, men det var ubehagelig, og jeg følte jeg ravet innimellom. Jeg hadde nok med å plassere beina og misset stien som jeg hadde tenkt følge tilbake og gjøre en runde ut av turen om Nordheim og Jøronlia. Tok derfor samme vei tilbake. Etterhvert klarte jeg å få litt kontroll på svimmelheten, men rakk å bli ganske nedkjølt pga. lavt tempo, to minusgrader og vind. Heldigvis hadde jeg puttet varme klær i sekken, men fikk gradvis til å løpe hvis jeg ikke rørte på hodet. Stilen ble ganske stiv, men kom meg tilbake til bilen, og det var det viktigste. Kjøreturen hjem var ikke bra, og jeg kom meg heller ikke på jobb siden formen ble enda dårligere da jeg kom hjem.

Turens eneste solgløtt:

Veis ende i Dalaliveien som kun er et steinkast fra Høgda. Går an å kjøre hit med høy klaring på bilen, og man ikke er redd for riper i lakken: