Med Sulebu som utgangspunkt (23.02.2013)

Written by Olepetter (Ole-Petter Andersen) GSM

Start point Sulebu (1,335m)
Endpoint Sulebu (1,333m)
Ascents Kyrkjenøse (1,654m) 23.02.2013
Storeknippa (1,648m) 23.02.2013
Sulefjellet (1,812m) 23.02.2013
Suletinden (1,780m) 23.02.2013
Det klart beste bildet denne dagen ble tatt fra Sulebu på kvelden. Dette lovet godt for neste dag!

Fredag
Lørdag:
Dagen startet ganske tidlig og med litt sol, som dessverre forsvant altfor fort. Jeg fulgte oppkjørt løype fra Sulebu og opp i Suleskardet, før jeg tok av og gjorde en fin bue rundt Suletinden. Mot slutten fant jeg det mest hensiktsmessig å ta av skiene, og heller gå på beina opp. Heldigvis var det god utsikt, men jammen lå det noe som lignet tåke i sør, og som trakk opp rundt Sulefjellet, mitt neste mål. Æsj, dette var da ikke meldt - eller var det det?

Beholdt skifellene på, og skled akkurat passe fort ned til skardet igjen. Men nå ville ikke gps-en lenger vise rett kurs. En sjelden gang i blant har jeg opplevd dette, og løsningen har da vært å starte apparatet på nytt. Denne gangen hjalp heller ikke dette. Merkelig! Den viste hvor jeg var, men virret helt vilt rundt med tanke på hva som var nord. Dette varte hele dagen, og noen timer også neste dag. Har aldri opplevd maken over så lang tid.

Heldigvis holdt tåka seg unna, og jeg fant lett en passende vei opp til Sulefjellet. Dagen var fortsatt ung, så jeg tok av fellene, og ruslet bortover toppen mot sørøst, før jeg skled nedover mot et punkt jeg hadde lagt inn på gps-en på forhånd: Der skulle det være passe bratt å ta seg ned i øst. Det var det, og jeg gikk fornøyd videre mot Storeknippa. Opp på denne tok jeg igjen på feller, og seinere plukket jeg også med meg Kyrkjenøse. Hele tiden var det fin utsikt opp mot Høgeloft, men ikke den sola jeg hadde ventet på, dessverre. Så var det en lett, men ganske lang retur tilbake til Sulebu.

Igjen var hytta (Sulebu) fyrt opp da jeg kom tilbake, og jeg ble utover kvelden kjent med et yngre kjærestepar som begge var svært ivrige klippeklatrere. Mye informasjon og gode klatreminner ble delt denne kvelden!
Søndag

Skitur

Navarsetes rapport...

Written by morsor 05.04.2013 01:50

Sv: Navarsetes rapport...

Written by Olepetter 05.04.2013 07:32

Ja, og hun fikk litt bedre utsikt!

Nydelig

Written by mortenh 09.03.2013 17:51

stemningsbilde ved Suletinden. Du burde kanskje gjort det litt tydligere at det dreier seg om link til de to andre dagene. Jeg er såpass treg i oppfatningen at det tok noen sekunder før jeg skjønte det. Ev. Klikk her for rapport fra fredagen e.l. ?