Bygdinrunde (06.09.2023)

Slettmarkpiggen Fortoppen (2,120m) 06.09.2023 11:18
Høgbrøtet (1,630m) 06.09.2023 14:07
Visits of other PBEs Fondsbu (1,065m) 06.09.2023 11:22

Nydelig kjærestetur i flotteste høstværet. Målet var Slettmarkpiggen, men vi slang på en tur oppom Høgbrøtet via Postvegen også for å få en slags rundtur. Sen start og et par lange deilige pauser gjorde at vi kappgikk med mørket på slutten.
Det ble også bading i Grønebekktjernet. For første gang gikk jeg også østryggen mot Slettmarkkampen og fikk lagt inn og registrert en liten topp på vel 1760 moh der.
Punktet fra Slettmarkkampen ned mot sadelen i øst var egentlig nesten litt mer kinkig enn jeg husket det. Første nedtaket lander man i grunnen på et skrånende sva som var litt fuktig for anledningen. Man før jo ikke rutsje videre her. Men det gikk heldigvis greit.
Ved foten av Slettmarkkampen var det tidligere en formasjon formet som en slag "hytte med tak" og fri utsikt gjennom åpningen mot nord. Flott fotomotiv. Men nå har hele sulamitten rast ut og finnes ikke lenger.

Kvelden ble fylt av fine stemninger. En av de flotteste turene i sommer! Takk for turen kjæresten min.

Anne øver på kart og kompass før kommende helgs turlederkurs på Gjendebu.
Ved Grønebekktjernet hvor vi badet. Slettmarkmassivet og Galdebergmassivet i bakgrunnen.
På østryggen mot Slettmarkkampen.
Toppdokumentasjon I. På Slettmarkkampen mot Slettmarkpiggen.
Toppdukumenstasjon II. På Slettmarkpiggens fortopp.
Toppdokumentasjon III: På Slettmarkpiggen.
Dingle med føttene på Slettmarkpiggen med utsikt sørover mot Bygdin,.
Noen er mer glade enn meg i å ta selfier.
View westward fra toppen. Når det kveldes blir det jo ekstra flott.
Mot Slettmarkkampen og Vest-Jotunheimen.
Ned i Uksedalen med kveldshimmel over Falketind m.m.
På vei ned mot Bygdin. Greit å koste på videre nå uten hodelykt. Det blir fort mørkt på denna tiden.