Kommunetopp - Eldåhøgda 1232 moh, Øyer, Oppland (04.09.2023)  6

Written by josokbakke (Ole-Johann Jøsokbakke) GSM

Ascents Eldåhøgda (1,232m) 04.09.2023
Visits of other PBEs Gålaseter parkering (911m) 04.09.2023

Jeg tok en liten omvei hjem fra Sunnmøre på søndag og kjørte først innom

Kommunetopp - Tylldalstoppen 1653 moh, Tynset, Hedmark

Så kjørte jeg videre og overnattet i bilen til mandag der jeg fikk en nydelig tur på

Kommunetopp - Gravskardhøgda 1767 moh, Stor-Elvdal, Hedmark

Så var det å kjøre videre til den siste kommunetoppen på denne turen:

Kommunetopp 185 / 410 - Eldåhøgda 1232 moh, Øyer, Oppland, Innlandet

Jeg tok av fra hovedveien ned Østerdalen ved Imsroa, kjørte forbi Imsdalfabrikken der de tapper vann på flasker, og fortsatte opp til Gåla der jeg fant en parkering.

Derfra var det god og lettgått sti hele veien opp til toppen.
Denne turen kunne jeg enkelt ha syklet med stisykkel, kanskje bortsett fra noen partier oppe ved selve toppen.

Dette fjellområdet har runde former, det er vidder innover uten de store høydeforskjellene.

Det ble etter hvert en skikkelig varm dag, så jeg var bare glad for at det blåste friskt!
Da blir det ingen plagsomme insekter heller.

På toppen var det flere varder, og utsikten var vid hele veien rundt!

Jeg hadde egentlig ikke så store forventninger til denne toppen, men det var en veldig fin tur!