Slogen og retur fra Patchellhytta (20.08.2023)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Start point Patchellhytta (818m)
Endpoint Skylstad (95m)
Ascents Slogen Ø1 (1,204m) 20.08.2023 12:21
Slogen Ø2 (1,143m) 20.08.2023 12:23
Slogen (1,564m) 20.08.2023 13:28
Visits of other PBEs Patchellhytta (818m) 20.08.2023 11:09

Det var søndag og meldt egentlig mye bedre vær enn først antatt. Dette viste seg å være noe forsinket, og vi våknet til skodde langt ned mot hytta og småregn. Vi skulle derfor bare lufte oss en tur oppover mot en av fortoppene mot Slogen, hele gjengen, for å få luftet oss før lunsj og deretter retur.

Tom gikk ned til hytta igjen med de to minste etter et stykke, mens Vinjar, Carla, Lisa og jeg fortsatte oppover. Da været bare ble bedre og bedre, ble dette en gyllen sjanse for Carla og Lisa å komme seg opp på Slogen, de også. Det ble en superflott tur, og omtrent ikke andre å se i dag!

Etterpå ble det en lunsj ved hytta, før vi returnerte nedover igjen etter en utrolig flott helg!

Litt grått ved start, men regnet hadde gitt seg og temperaturen var upåklagelig
liten matøkt før vi bestemmer oss for å fortsette mot toppen