Patchellhytta og ettermiddagstur til Slogen (19.08.2023)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Start point Skylstad (95m)
Endpoint Patchellhytta (818m)
Ascents Slogen Ø2 (1,143m) 19.08.2023 16:24
Slogen Ø1 (1,204m) 19.08.2023 16:31
Slogen (1,564m) 19.08.2023 17:29
Visits of other PBEs Patchellhytta (818m) 19.08.2023 15:34

Utrolig varm og flott lørdag. Vinjar og meg sammen med hele familien Kruse på nye hytteovernattingseventyr! Denne helga ble det tur til Patchellhytta. Hele gjengen klarte seg meget bra oppover den bratte Skylstadbrekka i den godt oppvarmede skogen.

Det var stas for de små å ankomme Patchellhytta. Her er mye boltreplass for øsne unger! De sprang rundt og fikk badet i tjernet på utsida og herja på. Jeg prøvde å få med meg Lisa eller Tom oppover mot Slogen siden de ikke har vært der før, men de ville hvile seg litt. Jeg tenkte jeg skulle bare småspringe en liten tur opp til fortoppene, men dette gikk så lett og radig at jeg liksågodt fortsatte til topps. Mye folk på tur i dag, og kjekke folk å prate med underveis og på toppen. Etterpå ble det en rask retur ned til resten av gjengen. Da ble det spel og mye god mat og kos utover kvelden.

Liten pause etter skogen, med litt væske og energipåfyll og samling av troppene før vi fortsatte mot hytta.
Mot Slogen
En god del folk oppi, men de fleste var på vei ned igjen på ettermiddagen